17 september 2015 door in Vodafone.

Vandaag 17 september stromen de klachten van klanten bij Vodafone binnen via Facebook en Twitter. De provider heeft last van een landelijke storing waarbij het onmogelijk is om te kunnen bellen, sms’en of gebruik te maken bij mobiel internet. Niet elke klant lijkt last te hebben van de storing valt op te maken uit verschillende reacties. Wie door deze storing getroffen is krijgt op zijn scherm te zien dat er ‘geen service’ is. Het probleem van de storing lijkt onbekend en de eerste berichten stroomde rond 13:30 binnen. Waar het probleem eerst klein leek, lijkt de storing zich inmiddels over vrijwel geheel Nederland verspreid te hebben.

Grote storing

De storing van Vodafone heeft verstrekkende gevolgen. Ook kleinere providers zoals hollandsnieuwe en Ziggo ondervinden door deze storing hinder. Ook deze klanten zijn moeilijk bereikbaar of zelfs helemaal niet. Toch lijkt de storing maar maximaal een uur te hebben geduurd, want Vodafone heeft inmiddels te kennen gegeven dat de storing verholpen is en iedereen weer gebruik kan maken van alle diensten op het netwerk. Wel raad de provider aan om even de telefoon uit en aan te zetten zodat de telefoon zich opnieuw aanmeldt op het netwerk. Dit laatste geldt dus ook voor klanten van hollandsnieuwe en Ziggo.

Geef een reactie