T-Mobile XL-internetbundel
3 juni 2016 door in T-Mobile.

XL-internetbundel abonnees van T-Mobile krijgen niet 12 maar 20 GB data. De verhoging, komende maandag 6 juni 2016, past volledig in de nieuwe strategie van de provider; Mobile First.

T-Mobile kondigde eerder deze week zijn nieuwe strategie aan. Met de strategie ‘Mobile First’ legt de provider veel meer nadruk op mobiele vrijheid van zijn klanten. Het moederbedrijf Deutsche Telekom heeft een investeringsprogramma opgesteld om deze herpositionering snel te realiseren en het momentum van de groeiende abonneeaantallen van de afgelopen kwartalen mee te pakken. Het nieuwe programma geeft antwoord op de veranderende markt en de strategie speelt in op de nieuwe markt. CEO Mark Klein legt het in een persbericht als volgt uit: “De telecommarkt is fors in beweging: de inkomsten uit het traditionele bellen en SMS-en lopen al jaren terug en Nederland schakelt over op mobiel internet. Daarnaast bieden telecom-organisaties alles-in-één pakketten aan, waarbij ‘convenience’ voorop staat en neemt het aantal aanbieders in Nederland in de toekomst af.”

Vernieuwde XL-internetbundel

Binnen het ‘Stel Samen & Stel Bij’ abonnement verandert het hoogste data abonnement vanaf 6 juni 2016. Het XL-internetbundel zal voor zowel bestaande klanten als nieuwe klanten volledig kosteloos veranderen. Aller eerst wordt het XL-internetbundel groter. De bundel biedt niet meer 12 GB maar 20 GB data. Deze wijziging wordt op 6 juni automatisch ingevoerd en is vanaf dan zichtbaar voor bestaande klanten. Abonnees kunnen de internetbundel gebruiken op andere mobiele apparaten dankzij de MB verdeler. Binnen de huidige bundel kunnen gebruikers 250 MB verbruiken in landen binnen de EU en die hoeveelheid verandert niet. Ook de prijs voor het XL-internetbundel blijft gelijk.

Strategie wijziging T-Mobile

Eerder deze week lanceerde T-Mobile een limietloos data-abonnement voor 90 euro. Volledig in lijn verhoogt de provider nu ook zijn hoogste databundel. Het bedrijf merkt veel meer dataverbruik in vergelijking tot voorgaande jaren. Dit jaar verbruiken klanten van de provider 63% meer data ten opzichte van 2015. Die stijging ziet T-Mobile vooral bij abonnees met een ruime internetbundel. De provider wil zijn klanten met de XL-internetbundel meer ruimte geven. Door meer data te bieden zullen deze klanten nog meer gebruik maken van de mogelijkheden die het mobiel internet aanbied.

T-Mobile wil inspelen op de mobiele digitalisering van de samenleving. Onze samenleving heeft steeds meer informatiebehoefte en daardoor stijgt de dataconsumptie via mobiel internet. Onze 4G-netwerken worden steeds beter gebuikt en behoren tot de beste netwerken van de wereld. Toch kiezen veel Nederlanders nog voor WiFi. T-Mobile wil haar klanten meer vrijheid geven met de nieuwe abonnementsvormen.

Geef een reactie