Q2 T-Mobile
11 augustus 2016 door in T-Mobile.

Vandaag maakte het moederbedrijf van T-Mobile, Deutsche Telekom, haar cijfers bekend van Q2 2016. Het bedrijf wist de omzet met 2,2% te verhogen naar 17,8 miljard euro ten opzichte van 2015. Het netto resultaat daalde echter met 12,8% jaar op jaar naar 621 miljoen euro.

Daarmee zijn ook de resultaten van T-Mobile Nederland over Q2 bekend. Het bedrijf behaalde 319 miljoen euro omzet, een daling van 11,9% jaar op jaar. De EBITDA groeide met 16% in vergelijking tot 2015 naar 102 miljoen euro.

Deutsche Telekom Q2 2016 cijfers

Deutsche Telekom heeft vorige maand de aanval geopend en wil Europa veroveren samen met Andrea Bocelli. De Duitse onderneming beleefde een aantrekkelijk tweede kwartaal van 2016. Vooral het aantal klanten nam toe in de twee grootste markten van DT, Duitsland en Amerika. In Amerika zet het groei verhaal door aldus de presentatie van de onderneming. Het aantal klanten steeg met 8,5% in Amerika naar 67,4 miljoen.

T-Mobile Nederland Q2 2016

In tegenstelling tot de enorme klantengroei in Amerika blijft het totaal aantal klanten in Nederland op gelijke hoogte, 3,67 miljoen. Wel kan de provider ons melden dat het aantal postpaid abonnee´s in vergelijking met 2015 is toegenomen met 102.000. Het bedrijf ziet groei in al zijn postpaid segmenten, zowel consument als zakelijk en ook de budgetmarkt (BEN). T-Mobile heeft nu 2,86 miljoen postpaid klanten.

De EBITDA groeide in vergelijking met het eerste kwartaal van 2016 met 16% naar 102 miljoen euro. De totale omzet daalde licht ten opzichte van het vorige kwartaal, 1,5%. De omzet bedroeg in Q2 319 miljoen euro.

Volledig in lijn met nieuwe abonnementen van de provider, is de stijging in dataverbruik. De T-Mobile abonnees verbruikte dit kwartaal 58% meer data dan in het zelfde kwartaal in 2015. Ook het percentage ‘non-voice omzet’ is per klant gestegen van 58 naar 62 procent. Non voice omzet is de omzet uit SMS en mobiel internet.

T-Mobile is tevreden over Q2 2016

T-Mobile CEO Mark Klein is zeer tevreden en licht in het kort de resultaten toe: “Ik ben zeer tevreden over de aanhoudende groei van ons postpaid klantenbestand. Deze is het resultaat van onze voortdurende focus op kwalitatieve (postpaid) klanten sinds begin vorig jaar. We schrijven deze groei toe aan de verbeterde netwerkperceptie, betere service en klantgerichte proposities. Het aantal klanten met een BEN-contract in de budget-markt is in het tweede kwartaal voor het vijfde kwartaal op rij gestegen, geholpen door aantrekkelijke ‘value for money’ proposities en de invoering van 4G-internetbundels. Hoewel de EBITDA van T-Mobile in het tweede kwartaal nog achterligt op het niveau van 2015, zien we dat onze aanhoudende focus op de groei van ons postpaid-klantenbestand bijdraagt aan een stijgende trend van de EBITDA.

Geef een reactie