T-Mobile cijfers Q2 2017
3 augustus 2017 door in T-Mobile.

Vandaag presenteert T-Mobile Nederland de resultaten over het afgelopen kwartaal. De provider doet het goed! Over de gehele linie zie je stijgende cijfers en zelfs de lastige Zakelijke Markt laat een omzetstijging zien. In het afgelopen kwartaal zijn er maar liefst 61.000 nieuwe klanten en ook de loyaliteit van de abonnees stijgt.

We wisten natuurlijk al dat T-Mobile op abonnee gebied goede cijfers zou laten zien afgelopen kwartaal. In een persoonlijk bericht vertelde CEO Søren Abildgaard ons al over de enorme klanten groei. Vandaag zien we dat de provider naast het beste netwerk ook een best tweede kwartaal heeft gehad. Zowel in de consumenten als in de zakelijke markt stijgt de omzet en de hoeveelheid nieuwe klanten is gigantisch te noemen. Over de afgelopen 12 maanden kwamen er zelfs meer abonnees dan dat er mensen in Eindhoven, de vijfde stad van Nederland, wonen.

Resultaten T-Mobile Q2 2017

Donderdag 3 augustus presenteerde T-Mobile haar resultaten in Q2 2017. De provider had een best kwartaal. Vorige maand had de CEO in een persoonlijk bericht al verklapt dat de provider een geweldige toestroom van klanten heeft gehad. Vandaag zien we de bijbehorende positieve groei cijfers.

De geweldige groei in aantal sim only abonnees en het toevoegen van Vodafone Thuis aan T-Mobile Thuis levert een totale omzet stijging van 8 % op in vergelijking tot vorig jaar. In Q2 2017 was de totale omzet van de provider 345 miljoen euro. Het gros daarvan komt vanuit de mobiele sector. Daar steeg de omzet licht met 1,3 % tot 323 miljoen euro. Zoals je kunt verwachten steeg T-Mobile Thuis flink naar 22 miljoen euro. De provider presteert ook goed op de lastige zakelijke markt. T-Mobile Zakelijk heeft de omzet met 10 % zien stijgen. De EBITDA over Q2 2017 groeit met 17 % in vergelijking tot hetzelfde kwartaal in 2016. EBITDA over het laatste kwartaal is 119 miljoen euro.

Flinke stijging aantal klanten in het tweede kwartaal 2017

Vorige maand konden we al vertellen dat T-Mobile er mega veel klanten heeft bij gekregen afgelopen kwartaal. Toen meldde Søren Abildgaard, de CEO van T-Mobile Nederland, trots hoeveel nieuwe klanten wel niet naar zijn provider zijn gekomen. Hij verklapte toen al dat T-Mobile meer dan 60.000 (61.000) nieuwe mobiele abonnees heeft. Groei cijfers die over 12 maanden nog indrukwekkender zijn. Want in de afgelopen 12 maanden heeft de provider wel 255.000 nieuwe klanten.

T-Mobile heeft aan het einde van de maand juni 3,1 miljoen postpaid klanten. Reken je daar de mobiele prepaid klanten bij dan kom je op 3,83 miljoen klanten. Het vaste onderdeel van T-Mobile, Thuis, maakte in vergelijking met vorig jaar natuurlijk een gigantische groeispurt door. De overname van Vodafone Thuis heeft het onderdeel doen groeien van 8.000 klanten tot 184.000 klanten. Een andere belangrijke indicator, de Customer Loyalty Index voor mobiele abonnees, is afgelopen kwartaal gestegen van 66 tot 70 punten.

Een trotse Søren Abildgaard

De CEO van T-Mobile Nederland, Søren Abildgaard, is trots. Hij meldt het volgende over de resultaten:
Onze enorme inzet om klanten het beste netwerk en de beste diensten te leveren, betaalt zich uit. T-Mobile laat kwartaal-op-kwartaal groei zien, zowel financieel als wat betreft de waardering van onze klanten.
Hij geeft daarnaast aan dat de provider op koers ligt om de doelstellingen voor 2017 te behalen:
Met de geweldige toename van het aantal abonnementen en de tweecijferige omzetgroei in ons zakelijk segment verstevigen we onze koers voor de komende kwartalen.

Waar Abildgaard met name trots op is, zijn de positieve cijfers van de klant loyaliteit en de stijging in mond op mond reclame. T-Mobile werkt hard aan groei en dat doet de provider door innovatie en veranderingen in de Telecommarkt. Voorbeelden hiervan zijn Go Unlimited en Datavrije Muziek.

Geweldige groei zakelijke markt

De provider ziet tweecijferige groeicijfers in ze zakelijke markt. De omzet uit de zakelijke markt stijgt 10 %. Het is een bewijs van de succesvolle strategie in de zakelijke markt volgens Abildgaard. Ruime cijfers zien we ook voor T-Mobile Thuis. Niet alleen stijgen de resultaten na de inlijving van Vodafone Thuis. Sinds de rebranding van T-Mobile Thuis presteert de tak beter dan verwacht. Het aantal klanten is in het afgelopen kwartaal zelfs 5 % toegenomen tot 184.000.

Geef een reactie