T-Mobile 60000 nieuwe klanten
7 juli 2017 door in T-Mobile.

Het gaat goed met T-Mobile laat topman Søren Abildgaard alvast weten deze week. In een persoonlijk bericht op de website van de provider toont hij zijn trots over het bedrijf. T-Mobile heeft namelijk circa 60.000 nieuwe abonnees aan zich weten te verbinden in het laatste kwartaal. Kijkend naar de laatste 12 maanden is het aantal nieuwe klanten zelfs 250.000.

Terwijl T-Mobile vaak als laatste provider rapporteert over het afgelopen kwartaal weten we nu al dat de provider goede zaken heeft gedaan. De CEO liet afgelopen week in een persoonlijk bericht weten dat de provider wederom is gegroeid en vooral dat de concurrentie weinig tot geen invloed heeft op de nieuwe aanwas naar de provider met Duitse roots. Trots als een pauw melde Abildgaard ook nog dat zijn onderneming wel 250.000 nieuwe klanten heeft uit de afgelopen 12 maanden.

T-Mobile groeit door

T-Mobile weet met de nieuwe Mobile First strategie en het bijbehorende nieuwe sim only aanbod een enorme aanwas van nieuwe abonnees te creëren. CEO Abildgaard laat dat in een persoonlijk bericht op de eigen website van de sim only provider weten. De telecomaanbieder ontketende aan het begin van dit jaar een prijzenoorlog binnen de branche met het ongelofelijke Go Unlimited abonnement. Onbeperkt internet voor slechts 35 euro! Vanaf dat moment leek de toestroom van abonnees naar de provider niet meer te stuiten. In het afgelopen kwartaal wisten 60.000 nieuwe klanten de diensten van de provider te vinden. Kijk je naar de afgelopen 12 maanden, dan heeft T-Mobile zelfs 250.000 nieuwe abonnees. Dat zijn meer mensen dan dat er in de vierde stad van Nederland, Eindhoven, wonen.

Aanbod is niet het enige geheim

Halverwege 2016 veranderde T-Mobile van strategie. Met Mobile First reageerde de sim only provider op het digitaliseren van onze samenleving. Een trend die zich in sneltreinvaart door zet. Je moet hierbij denken aan the Internet of Things en de aankomende 5G netwerk technieken. De Nederlandse tak heeft goed gekeken naar de Amerikaanse zusteronderneming. De provider ging grotere / onbeperkte bundels aanbieden voor een relatief lage prijs. Aan het begin van dit jaar kwam daar zelfs een bijzonder aantrekkelijk sim only abonnement met onbeperkte data bij, Go Unlimited. Een van de gevolgen is volgens T-Mobile CEO dat er minder uitstroom is van abonnees. In het persoonlijke bericht verklapt hij zelfs het geheim: “Ook hebben we nog nooit zo weinig klanten zien vertrekken naar andere operators en hebben nog nooit zo veel klanten ons bij vrienden en familie aanbevolen. En dat is, naar mijn eerlijke mening, het geheim van ons huidige succes.

Nieuwe strategie vindt navolging

Enkele maanden na de introductie van Go Unlimited volgde de Zweedse voordeel sim only aanbieder Tele2 met een vergelijkbaar aanbod, Unlimited. Het maakte volgens Abildgaard echter weinig uit voor de toestroom van nieuwe abonnees naar zijn onderneming. De CEO van T-Mobile meent dan ook dat het aantrekkelijke sim only aanbod niet het enige is waarom het aantal nieuwe klanten zo gigantisch groeit. Hij meent dat het betrouwbare netwerk en investeringen van T-Mobile meewegen. Het netwerk van T-Mobile werd in een recent internationaal onderzoek van P3 en connect als beste getest beoordeeld. Het toekomstige telecom aanbod is niet alleen onbeperkte zegt de CEO in zijn persbericht.

Het deel van de markt dat daar behoefte aan heeft zal gestaag groeien, maar het is niet voor iedereen. We zien wel dat het dataverbruik explodeert.”

Geef een reactie