14 juli 2015 door in Simyo en Uitgelicht.

Voor de vijfde keer op rij heeft Simyo de prijs binnengesleept voor beste provider. De prijs wordt halfjaarlijks uitgereikt door de Consumentenbond en wordt door veel providers als zeer nuttig ervaren om zo hun dienstverlening op peil te houden. Simyo lijkt dit meer dan prima op orde te hebben, maar ook Youfone en KPN die respectievelijk de tweede en derde plaats bezetten mogen trots zijn op deze scoren. De Consumentenbond heeft een elftal providers onder de loep genomen en op verschillende criteria beoordeelt.

Testpunten
Om tot een een goede score te komen wordt er op verschillende vlakken een provider doorgelicht. Zo worden er 5.500 leden van de Consumentenbond benadert om een oordeel te geven over een van de elf providers. Wie in het testpanel zit zal gedurende die maand het aantal storingen bijhouden, kwaliteit van het bellen, SMS en mobiel internet en de klantenservice. Het testpanel werd uiteindelijk verdeeld over de providers Simpel, KPN, Vodafone, HollandsNieuwe, Telfort, Ben, T-mobile, Simyo, Telfort, Tele2 en Hi. Deze laatste is uiteraard niet meer actief, maar op het moment van testen was dit nog wel een relevante provider. Opmerkelijk genoeg is het juist een van de kleinere providers die erg goed scoort binnen dit testpanel.

Beoordeling Simyo
Met een gemiddelde score van een 8.4 mag Simyo zich weer op zijn schouders kloppen. Ten opzichte van een jaar eerder scoorde de provider nog een 8.3 en hiermee lijkt dus ook wederom een lichte vooruitgang geboekt te zijn. Vooral de klantenservice van Simyo wordt enorm hoog aangeschreven, maar ook weinig storingen, de tarieven, de voorwaarden en de mogelijkheden zijn erg goed beoordeelt. Toch lijkt Simyo de felbegeerde prijs op basis van de klantenservice in de wacht te hebben gesleept, omdat veel providers hier duidelijk nog tekort schieten.

Reactie Simyo
Het mag duidelijk zijn dat Simyo apetrots is op deze prestatie. De woordvoerder van Simyo geeft dan ook zijn complimenten aan het deskundige team achter Simyo die weer dagelijks klaar staan om de beste service te bieden. En wie klanten tevreden weet te houden kan ook weer nieuwe klanten verwachten door mond-op-mond reclame. Met het behaalde resultaat is Simyo terecht trots en de provider zal aankomend jaar weer flink zijn best gaan doen om het behaalde punt wederom te evenaren en andere providers te slim af te zijn.

Geef een reactie