robin-mobile
23 mei 2016 door in Robin Mobile.

“Het kan anders, moet anders en het wordt anders!” Met deze leus maakten wij drie jaar geleden kennis met Robin Mobile. De provider bestormde de markt en bood zijn abonnees onbeperkt MB’s, sms’en en bellenminuten voor een vast bedrag in de maand. Volgende week, op 1 juni, bestaat Robin Mobiel drie jaar. Ter gelegenheid van zijn verjaardag blikt de provider terug op de ontwikkelingen van de afgelopen jaren.

Robin Mobile

Drie jaar geleden werd de provider als Protest-provider opgericht om misstanden aan de kaak te stellen maar de provider is er nog lang niet. In de woorden van de oprichter, Wilfred Rottier: “We zijn al die tijd blijven innoveren met onze mobiele diensten en veel van onze innovaties hebben inmiddels navolging gevonden, maar er valt nog altijd veel te winnen.”
Bij Robin Mobile sluiten abonnees geen jaar of zelfs tweejarige abonnementen af. De protest-provider heeft slechts maandabonnementen, abonnementen volgens een scherpe prijs. Volgens Rottier is Robin op de goede weg. Want klanten blijven de provider trouw en er komen dagelijks veel klanten bij. Hij merkt dat veel mensen overstappen door positieve ervaringen en aanbevelingen.

Verjaardagstraktatie

Na drie jaar is de strijdlust van de provider niet gedaald. Robin blijft ontwikkelen om aan de behoeften van zijn klanten te voldoen. “Wij passen onze producten aan op de vraag vanuit de markt,” zegt Rottier. Met die woorden beschrijft de Robin Mobile oprichter de traktatie aan al zijn abonnees. Want de jarige trakteert; de consumentenproducten worden per 1 juni a.s. voorzien van een verdubbeling van de huidige snelheid en alle zakelijke producten worden per maand vijf euro voordeliger.

Toekomst visie Robin Mobile

In de nabije toekomst verwacht Rottier alleen maar meer SIM-only abonnementen. Hij geeft aan dat mensen nu nog wel kiezen voor abonnementen van meer jaren omdat zij een telefoon willen. In de nabije toekomst verwacht Rottier dat de ontwikkeling van de smartphones langzamer zal zijn en dat er goedkopere alternatieven op de markt komen, vooral uit China. Hij verwacht dat de gemiddelde prijs voor een nieuw toestel over twee of drie jaar, ongeacht het merk, fors lager ligt. Hierdoor zullen steeds meer mensen kiezen voor Sim-Only.
Ook meent Rottier dat de traditionele sms’jes en belminuten zullen verdwijnen. Hij voorspelt dat we al in 2018 voornamelijk databundels zullen afsluiten. Er wordt inmiddels volop getest met mobiel bellen via het internet en het bellen via wifi begint van de grond te komen.

Robin gaat mee in de hedendaagse snelheden. Niet alleen is het aantal 4G toestellen in Nederland sterk toegenomen, ook heeft inmiddels 38% van alle Nederlanders gebruik van het 4G netwerk. Vandaar dat Robin’s snelste abonnementen nu standaard het 4G-netwerk gebruiken.

Geef een reactie