13 maart 2017 door in Algemeen.

Sinds vrijdag ondervinden klanten van Vectone Mobile problemen om verbinding te krijgen met het netwerk. Ook de communicatie via Facebook en Twitter lijkt sinds deze storing niet meer mogelijk te zijn met de virtuele operator. Volgens Vectone Mobile moeten alle klanten een nieuwe simkaart hebben ontvangen en deze moeten inmiddels ook ontvangen zijn door alle klanten.

Storing sinds vrijdag

Al langer spelen er problemen met de nieuwe simkaarten van Vectone Mobile. Sinds vrijdag lijken de problemen echter groter te zijn geworden en is de klachtenregen flink op gang gekomen. Klanten klagen dat er geen verbinding meer is met het netwerk en er kan dus ook niet meer gebeld worden of gebruik gemaakt worden van andere diensten. Vectone Mobile maakt gebruik van het netwerk van KPN. Opmerkelijk heeft KPN zelf, alsmede andere virtuele providers, geen last van een storing met deze aard. Het probleem lijkt dus echt bij Vectone Mobile te liggen. De problemen lijken hem dan ook te zitten in de nieuwe simkaarten die de virtuele provider heeft verstuurd naar alle klanten.

Na de storing van vrijdag heeft de provider op de zaterdagochtend een e-mail naar alle klanten verstuurd met hierin het verzoek om de mobiele telefoon te herstarten. Ondanks deze e-mail lijkt het probleem niet verholpen te zijn en hebben klanten nog steeds geen verbinding met het netwerk.

Bereikbaarheid

Ondanks dat de storing sinds vrijdag speelt lijkt er ook meer te spelen. De provider plaatste vrijwel elke dag iets op Facebook en/of Twitter. Sinds anderhalve week wordt er echter geen gebruik meer gemaakt van deze sociale media. De klachtenregen op deze sociale media wordt momenteel ook niet beantwoord. Ook de telefonische klantenservice is onbereikbaar. Wachttijden van enkele uren is meer regel dan uitzondering op dit moment. Een oplossing lijkt Vectone Mobile ook niet te hebben op korte termijn. Wie nu op de website van de provider komt ziet wel een pop-up verschijnen om de mobiele telefoon met een bepaalde instelling te herstarten.

Wanneer de storing werkelijk is verholpen is nog onbekend. Op het moment van schrijven lijken de problemen nog niet te zijn opgelost en lijkt de pop-up op de website ook nog geen werking te bieden.

Reacties (18)
  • Robert F. Pino op 13 maart 2017 om 19:36

    Ben nu al 3 dagen onbereikbaar en kan ook zelf niet bellen.
    Heb geen nieuw simkaartje ontvangen maar dat kan ik toch beter niet gebruiken las ik. Het advies van de pop-up op de site werkt ook niet. drie dagen of misschien nog langer monddood gemaakt is niet van deze tijd.
    Ik overweeg een andere provider.

  • ggm op 14 maart 2017 om 12:33

    Een zooitje is het wel eens eerder gebeurt toen kregen we een tientje bonus tegoed wat later werd ingevorderd veel heb je daar niet aan. Bel prepaid dus wordt moeilijk nieuwe sim te sturen, ze hebben geen adres. Dat opstarten werkt ook niet ik heb dat soort instellingen niet. Ben bang dat dit de laatste maand vectone wordt wel lullig moet ik iedereen weer nieuwe nummers doorgeven

  • M.Lahlafi op 14 maart 2017 om 23:28

    Sinds vrijdag ondervinden klanten van Vectone Mobile problemen om verbinding te krijgen met het netwerk.

  • Naima Ajarar op 15 maart 2017 om 23:18

    Ik heb geen netwerk vanaf vrijdag

  • Dilek op 16 maart 2017 om 15:09

    Verdomme al paar dagen niet kunnen bellen en ook geen nieuwe kaart gehad. Wil ik via m’n zoon de klantenservice bellen, nemen ze niet op. Heeft mijn zoon ook beltegoed gekost.

  • M N Khan op 16 maart 2017 om 15:55

    Ik heb nu bijna een week problemen met de verbinding, kunt u snel een oplossing leveren aub.
    Met vriendelijke groet
    Khan

  • salvatore op 16 maart 2017 om 16:04

    Wanneer is het probleem van jullie opgelost? Want als dat niet zo is… wil ik mijn geld terug.

  • SimOnlyAbonnement.nl op 16 maart 2017 om 16:11

    Attentie: Namens Simonlyabonnement.nl moeten we helaas mededelen dat wij enkel bovenstaand nieuwsbericht over Vectone hebben geschreven, maar geen relatie tot Vectone hebben. Wij zijn dus ook niet in staat om bovenstaande verzoeken tot het oplossen van het probleem voor jullie op te pakken helaas. Wij hopen met jullie mee dat de problemen bij Vectone spoedig worden opgelost.

  • usha op 16 maart 2017 om 23:04

    Wanneer is het probleem van jullie oplost? Want als dat niet zo is … wil ik mijn geld terug. AUB laat mij zo snel weten.

  • Krys op 17 maart 2017 om 17:13

    Vectone doei tot nooit meer

  • Janko op 18 maart 2017 om 07:57

    met de oude versie van vectone app kun je bellen en opbellen geworden, maar geen brichten meer als je je app laten schijnen blijven. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vectone

  • Jojo op 18 maart 2017 om 09:46

    Niet vergeten he’!
    https://goo.gl/CmpYG2

  • jaja op 18 maart 2017 om 20:36

    meer dan 1.5 week geen bereik
    en ook geen reactie
    hoelang gaat het nog duren
    andere provider bestelt maar wil mijn nummer overzetten
    dat kan ook niet omdat ik een sms ontvang op dat num van Vectone
    helaas geen bereik

  • jan maarsen op 19 maart 2017 om 19:00

    Wanneer stuur vectone een nieuwe simkaart ? Wacht al weken.

  • Victor op 20 maart 2017 om 11:20

    Meer dan 2 weken geen bereik ik heb net mijn telefoon met 30 euro opgewaardeerd en ook geen reactie van hen terwijl je in de winkels nog Vectone opwaardeer prepaid kaart kan koppen, dus ze incasseren wel geld maar geven geen service. Dit is puur oplichterij, de winkeliers zouden onmiddellijk moeten stopen met het verkopen van Vectone opwaardeerkaarten.

  • Stephany op 20 maart 2017 om 13:11

    Heb al bijna 2 weken geen netwerk en heb nooit een simkaart gekregen. Via een vriendin naar klantenservice gebeld maar geen gehoor. Zie nu dat meerdere mensen het geprobeerd hebben en dezelfde problemen hebben als mij. Wat een zootje.

  • maarten den heus op 20 maart 2017 om 19:12

    Plaats hier een klacht/vraag aan vectone.

    https://uk.trustpilot.com/review/vectonemobile.co.uk

    Krijgt daar wel antwoord.

  • Ekrem op 21 maart 2017 om 23:42

    Ik heb ook weken geen bereik. Ik heb een nieuwe Vectone simkaart besteld, op die site staat dat ik deze binnen 2-3 dagen thuis zal krijgen, maar het is bijna een week geweest en ik heb hem nog niet gekregen. Wanneer is dat probleem opgelost? Vectone zegt manual Nederland selecteren en herstarten, dan zal probleem opgelost zijn. Bij mij heeft dit niet gewerkt, anders wacht ik de nieuwe simkaart even af. Groetjes