27 januari 2016 door in hollandsnieuwe.

Afgelopen maand is hollandsnieuwe niet altijd even positief in het nieuws geweest. Het toppunt was misschien wel dat deze provider in het programma Radar terecht kwam. hollandsnieuwe heeft aangekondigd om de klachten serieus op te pakken en ook de bestaande klachten snel op te lossen. Hiervoor heeft de provider enkele stappen genomen om zo de klanten weer tegemoet te komen. Op dit moment heeft de provider in ieder geval alle marketinguitingen stopgezet om zo volledig te kunnen focussen op de bestaande klachten en hier een oplossing voor te kunnen vinden.

Nummerbehoud

Een klacht die meermaals naar voren is gekomen gaat over nummerbehoud. Zo betaalde sommige klanten dubbele abonnementskosten omdat het nummerbehoud niet goed werd uitgevoerd. hollandsnieuwe gaat elke individuele klant benaderen en compenseren in het ongemak. Deze klanten hebben ook meermaals naar de betaalde klantenservice gebeld en ook deze kosten krijgen deze klanten vergoed. Volgens de provider gaat het hier overigens over een klein aantal klanten die hier last van heeft en het zal dus niet om een aantal honderden klanten gaan zoals verschillende media pretenderen. De problemen slepen echter al erg lang en er zijn zelf gevallen bekend vanaf juli vorig jaar.

Klantenservice

Een andere klacht is de slecht bereikbare klantenservice. De provider heeft een forse toename gezien in de wachtrij vanaf 7 december. De lange wachtrijen wil de provider dan ook zeer spoedig oplossen door het aantal medewerkers op de klantenservice fors uit te breiden. hollandsnieuwe zegt dat deze stap binnen 6 weken opgelost moet zijn. Tot die tijd kunnen klanten nu gratis bellen naar de klantenservice met hun klacht. De bereikbaarheid van de klantenservice is ook uitgebreid zodat mensen ook op andere tijden misschien eens kunnen proberen te bellen. In ieder geval is de provider nu tot 19:00 in de avond bereikbaar.

Onder het kopje ‘we maken het goed’ op de website van hollandsnieuwe zijn alle genomen stappen nog eens na te lezen en kun jij ook kijken of jij in aanmerking komt voor een compensatie.

Geef een reactie