T-Mobile Q3 2017 cijfers
9 november 2017 door in T-Mobile.

In driekwart jaar heeft T-Mobile al bijna 200.000 nieuwe klanten, dat meldt de provider vandaag in de kwartaal cijfers Q3 2017. De onderneming ziet de EBITDA stijgen, maar de omzet licht dalen in vergelijking met vorig jaar. CEO Søren Abildgaard is trots op zijn mensen en vind het vooral ook belangrijk dat de klantwaardering is gestegen.

In de drie kwartalen van 2017 wist T-Mobile al meer klanten naar zich toe te halen dan in het volledige jaar 2016. De onderneming zag het aantal klanten afgelopen kwartaal met 66.000 stijgen. De onderneming heeft op dit moment meer bijna 3,88 miljoen abonnees. In het derde kwartaal van 2017 presteert T-Mobile goed, naast nieuwe klanten ziet de onderneming een stijging in de EBITDA van 7,7%. De omzet is licht gedaald vanwege een flinke daling in de mobiele omzet. Het netwerk van T-Mobile kreeg ook dit kwartaal een prijs. OOKLA testte de Nederlandse netwerken op snelheid en het 4G netwerk van de sim only provider eindigde als snelste.

Cijfers van het derde kwartaal 2017 T-Mobile

In totaal heeft T-Mobile een omzet behaald van 327 miljoen euro over het derde kwartaal 2017. Een lichte daling van 1,5% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016. De daling is te wijten aan de omzet daling in mobiele telefonie. Daar behaalde de onderneming bijna 6% minder omzet dan vorig jaar. De EBITDA steeg met 7,7% naar 98 miljoen euro.

We zien nog meer positieve cijfers als we naar de klanten van de sim only provider kijken. T-Mobile heeft nu 3,876 miljoen mobiele abonnees. Het aantal prepaid klanten is met 11,9% afgenomen tegen een geweldige stijging van 9,2% in postpaid klanten. Het aantal postpaid klanten is vele malen groter en providers verdienen meer aan postpaid klanten. Afgelopen kwartaal zijn er 66.000 mobiele abonnees bij. In de drie afgelopen kwartalen van 2017 wist T-Mobile al 196.000 klanten aan zich te binden. Er zijn meer nieuwe postpaid klanten dan over het hele jaar 2016.

Snelste netwerk en klantwaardering

Klanten waarderen de onderneming steeds meer. De klantwaardering in het afgelopen kwartaal is met 4% gestegen. Daarnaast beschikt T-Mobile over het snelste netwerk in Nederland. De gerenommeerde snelheidstesters van OOKLA hebben de vier Nederlandse netwerken op snelheid getest. T-Mobile kwam als snelste uit de bus. Je krijgt niet alleen het meest onbeperkte sim only abonnement bij de provider, maar je kunt ook nog genieten van de hoogste snelheid. Uiteraard dien je in dat geval wel over de juiste smartphone te beschikken.

In het persbericht komt de CEO, Søren Abildgaard, ook aan het woord. Hij is trots op zijn team:
Ons magenta team heeft het weer voor elkaar! Onze net adds zijn voor het vijfde kwartaal achtereen gestegen. We hebben nu al meer nieuwe postpaid klanten in 2017 dan over heel 2016. Nog belangrijker is dat onze klantwaardering is gestegen naar onze hoogste score tot nu toe: 73, ofwel een stijging van vier procent. Uiteindelijk draait het om deze waardering, want we doen het voor de klant. Daarom ben ik zo ontzettend trots op ons magenta team.

Geef een reactie