De keuze voor een bepaalde provider kan natuurlijk afhankelijk zijn van de dienstverlening van de SIM Only provider. Als je een klacht of een oplossing wenst moet hier ook goed op gereageerd worden. Een mooie aanbieding hangt dan ook nauw samen met de provider die hier achter staat. Wij hebben een lijst kunnen samenstellen van SIM Only providers waarvan wij stellig kunnen beweren dat deze ook hun klantenservice goed op orde hebben en ook hun klanten hoog in het vaandel hebben staan.

5. Vodafone



Direct een aanbieding van de beste Sim Only provider?

Bekijk aanbod
Op de laatste plaats in deze rij treffen wij Vodafone aan. Het is de grootste provider in deze rij, maar moet het helaas toch doen met een vijfde plek. Dit komt mede door het feit dat de wachttijden bij de Vodafone klantenservice een stuk langer zijn dan bij de andere providers. Wel is de online omgeving weer meer dan prima te noemen en kun je makkelijk het antwoord op jou vraag vinden of een wijziging doorgeven. Wanneer je dan eens een medewerker telefonisch moet spreken moet je hier langer dan de andere providers op wachten, maar als je dan ook iemand te spreken krijgt wordt het probleem ook wel direct opgelost. Derhalve dan ook een verdiende vijfde plek voor Vodafone.

4. Simpel

Op nummer vier treffen wij Simpel aan. Simpel probeert het de consument zo makkelijk mogelijk te maken door online veel zaken te laten regelen. Simpel probeert ook de consument zoveel mogelijk online te laten reageren en als je dan toch moet bellen moet je helaas wel een betaald servicenummer bellen. Ook de bereikbaarheid van deze telefonische klantenservice is enkel door de weeks en in het weekend is de provider dus telefonisch niet bereikbaar. Hiermee heeft Simpel helaas de mogelijkheden voor het persoonlijk contact behoorlijk af weten te schermen, maar vanwege het goedkope aanbod kunnen wij ook goed begrijpen dat de kosten voor een klantenservice met deze tarieven niet meer te betalen zijn. Derhalve toch een verdiende vierde plaats.

3. Ben

Op nummer drie plaatsen wij Ben. De provider is even van het Nederlandse netwerk weg geweest, maar is inmiddels weer een bekend beeld geworden. Met de terugkomst heeft Ben wel direct goede stappen gezet door de klantenservice goed aan te pakken om zo klanten goed te woord te kunnen staan. Over deze klantenservice kunnen wij dan ook zeker niet klagen, maar helaas laat de online omgeving wat te wensen aan zich over. Hiermee hebben wij de vergelijking gemaakt met de nummer een en twee in deze rij en hierbij hebben wij de conclusie moeten trekken dat bij Ben net even wat minder online te regelen valt. Bellen is dan ook sneller noodzakelijk bij Ben.

2. Tele2

De verrassende nummer twee is toch wel Tele2. De provider heeft een professionele klantenservice achter hun diensten staan en dus ook voor SIM Only abonnementen. Veel antwoorden kunnen al snel online gevonden worden en ook online een vraag indienen behoort tot de mogelijkheden. Hier wordt dan ook snel en adequaat op gereageerd, maar ook de online omgeving waarin jouw gegevens zijn opgenomen is meer dan voldoende om zaken goed te kunnen regelen. De snelheid waarmee zaken worden opgelost is prima in orde en daarom in onze ogen ook een prima tweede plaats voor Tele2.

1. Beste Sim Only provider: Simyo

Simyo beste providerOp nummer één staat de provider Simyo. Al meerdere malen is deze provider uitgeroepen tot de beste SIM Only provider met de beste klantenservice en uit verschillende ervaringen van klanten kunnen wij ook opmerken dat klachten of problemen serieus worden opgepakt en worden afgehandeld. Ook de online omgeving van Simyo is een groot gemak, want veel zaken kunnen direct online geregeld worden en dan is er dus helemaal geen tussenkomst van een klantenservice nodig. Hierdoor heb jij snel jouw wijziging of wensen online doorgegeven en hiermee wordt het gemak en het gebruik van een SIM Only abonnement nogmaals onderstreept. In onze ogen dan ook de terechte winnaar!